В Україні запрацювало перенесення номера до іншого оператора

Оператори мобільного зв’язку з 1 травня 2019 року зобов’язані надавати клієнтам послугу перенесення абонентського номера (MNP) з кодом іншого оператора.

Це означає, що абонент мобільного зв’язку зможе перейти на обслуговування до іншого оператора, зберігши свій мобільний номер.

Що таке MNP?

MNP розшифровується як Mobile Number Portability — переносимість мобільного номера. Вона дає можливість абоненту зберегти номер при зміні мобільного оператора. Це можливо завдяки роботі централізованої бази даних, де є інформація про всі збережених номерах. За кордоном така послуга доступна вже давно. В Україні закон про неї прийнятий ще в 2010 році, але її включення постійно відкладали

При здійсненні дзвінка на перенесений номер абоненти будуть чути автоматичне голосове повідомлення.

Згідно з порядком НКРЗІ, абонент, який бажає перенести номер, повинен звернутися із заявою до оператора-одержувача. Послуга надається абоненту за плату, розмір якої встановлює оператор-одержувач.

Скільки це коштує? На який тариф мене переведуть?

За даними «Київстар» і «Vodafone Україна», послуга і нова SIM-карта для абонентів буде безкоштовною. При переході в нову мережу абонент зможе сам вибрати собі тариф; якщо він цього не зробив, його автоматично переведуть на один з діючих тарифів. Який саме, потрібно уточнювати на інформаційних сайтах операторів. Такі сайти вже працюють у Київстар, Vodafone і lifecell.

Що буде з грошима, які залишилися на старому рахунку?

Важливо розуміти, що гроші зі старого рахунку автоматично не переносяться на новий при зміні оператора. Для того, щоб отримати ці гроші, потрібно буде піти в магазин старого оператора і подати заяву про це, із зазначенням даних банківського рахунку.

Як це буде працювати?

Номер буде переноситися з однієї мережі в іншу повністю, включаючи код мережі оператора (перші три цифри). Користуватися послугою можуть всі абоненти. Однак абонентам передплаченого зв’язку потрібно буде зареєструватися в оператора або віддалено, або в магазині, надавши SIM-карту та документи, що підтверджують особу (це може бути не тільки паспорт, а й права, податковий номер і т.д.). Анонімні абоненти користуватися послугою не зможуть. Після цього потрібно буде подати заявку оператору — це можна буде зробити через сайти компаній за допомогою електронного підпису, або особисто принести документи в якийсь із магазинів оператора, до якого йде користувач. Абоненти контракту відразу можуть починати з подачі заявки. Юридичні особи можуть подавати групові заявки на перенесення номера. Заключний етап: видача нової SIM-карти, зі старим номером, але вже працює в новій мережі.